2017-01-02T12:00:00Z
Portreefilm Pallase koolkonda kuuluvast Heldur Viiresest jĂ€lgib vanamoelist kunstnikku toimetamas oma Tartu ateljees ja koos Ă”pilastega vabariigi aastapĂ€eva tĂ€histamas, nii ateljees kui ka VĂ”rumaa looduses maaliĂ”pilasi juhendamas ning galeriis nĂ€itust avamas. Filmi tĂ€idavad kunstniku ja tema kaaslaste meenutused oma eluteest, vangistamisest ja armastusloo algusest, pallaslastest ja vabaateljee taasavamisest. Vanameister avaldab ka mĂ”tteid kunsti loomisest ja oma kunstnikupositsioonist ĂŒhiskonnas. Lugu Ă”petajast, Ă”pilastest ja neid ĂŒhendavast kunstiarmastusest.
Portreefilm Pallase koolkonda kuuluvast Heldur Viiresest jĂ€lgib vanamoelist kunstnikku toimetamas oma Tartu ateljees ja koos Ă”pilastega vabariigi aastapĂ€eva tĂ€histamas, nii ateljees kui ka VĂ”rumaa looduses maaliĂ”pilasi juhendamas ning galeriis nĂ€itust avamas. Filmi tĂ€idavad kunstniku ja tema kaaslaste meenutused oma eluteest, vangistamisest ja armastusloo algusest, pallaslastest ja vabaateljee taasavamisest. Vanameister avaldab ka mĂ”tteid kunsti loomisest ja oma kunstnikupositsioonist ĂŒhiskonnas. Lugu Ă”petajast, Ă”pilastest ja neid ĂŒhendavast kunstiarmastusest.
Tartu on eriline linn, mille tĂ€navaseinad, elektrikapid ja sillaalused on kaetud erksavĂ€rviliste joonistuste ja sĂ”numitega. Linn, kus igaĂŒks vĂ”ib joonistada, mida iganes soovib. Linn, kus ametlik linnavĂ”im tolereerib tĂ€navakunsti. Linn, kus korraldatakse tĂ€navakunsti ekskursioone ja toimub Eesti ainuke tĂ€navakunstifestival. Ent kes on need salapĂ€rased pihustipurkidega öö varjus liikuvad kunstnikud ja miks nad seda teevad? Film heidab pilgu Tartu tĂ€navakunstile lĂ€bi kunstnike MinaJaLydia ja Edward von LĂ”nguse.
Eesti ainsad elukutselised lambapĂŒgajad Mehis ja Raivo vĂ”rdlevad oma elustiili Soomes ehitustöödel kĂ€ijatega, pĂŒgamistööd viivad neid tihti pikaks ajaks kodust eemale. FĂŒĂŒsikatudeng Aadama jaoks on lammaste pĂŒgamine hĂ€stitasuv rahateenimisvĂ”imalus, mis vĂ”imaldab teha suhteliselt vĂ€he tööd ja keskenduda Ă”pingutele ĂŒlikoolis. 2013. aasta suvel otsustavad Mehis, Raivo ja Aadam sĂ”ita Ć otimaale, et vĂ”tta osa Euroopa meistrivĂ”istlustest lambapĂŒgamises.
Endise krossimehe Aivar Korjuse ja tema poja Kevini ĂŒhine unistus on jĂ”uda Vormel 1 rooli. Aivar oli pĂŒhendanud oma senise elu ja tegemised pojale. NĂŒĂŒd, mil 18-aastane Kevin on jĂ”udnud suurde sporti, kus isa enam aidata ei saa, on isa ja poja teed lĂ€inud lahku. TĂŒhjaks jÀÀnud koha on vĂ”tnud endale noorem poeg, 11-aastane Kaspar, kes unistab vennast kaugemalegi jĂ”uda. Aivar jĂ€tkab oma unistuste teekonda. Tema unistus on viia ellu unistusi.
Dokumentaalfilm jutustab KĂ€ru vallas asuvast eeldatavalt vanimast tegutsevast eesti pereklubist, mis tĂ€histab 2017. a. oma 40. sĂŒnnipĂ€eva. Pereklubi on koht, kus viiakse lĂ€bi erinevad pidusid, kus enamasti saavad kokku lihtsad maainimesed. Klubis on hetkel viis laudkonda, kes jĂ€rgemööda valmistavad ette ja viivad lĂ€bi Kerro pereklubi ĂŒritusi. Traditsiooniliselt koosnevad laudkonnad peredest ja peale kasvavatest pĂ”lvkondadest. Pereklubi tegevus peegeldab kaasaegset maaelu, selle rÔÔme ja ohte, argi- ning pidupĂ€evi, suhteid erinevate vanusegruppide, vanemate ning nende laste ja lastelaste vahel. Filmis tutvume pĂ”hjalikumalt kolme peategelasega, kes esindavad erinevaid pĂ”lvkondi. Kuulame nende lugusid ja jĂ€lgime nende tegemisi pidude ajal. LĂ€bi Kerro klubi kroonika nĂ€eme, milline on maaelu tĂ€na ning kuidas see on viimaste 40 aasta jooksul muutunud. Peategelased on karismaatilised ning samal ajal vĂ€ga tĂŒĂŒpilised maakoha inimesed: vana puumeister, noor vabatahtlik pÀÀstja ja loomapidaja ning keskealine naine, kes olude sunnil töötab kokana Eesti Rootsi laeval. Nende silmade kaudu nĂ€eme ka Eesti ĂŒhiskonda. Kerro klubi on prisma, mille kaudu heidame pilgu tĂ€napĂ€eva ĂŒhiskonnale.
Kas linna planeeritakse autodele vĂ”i inimestele? See kĂŒsimus kerkib aina teravamalt. SĂ”nades luuakse kĂŒll helget tulevikku, kuid teod ja investeeringud rÀÀgivad tihti vastupidisest. Maria Uppini dokumentaalfilm uurib, kui keeruline on ellu viia suuremat visiooni, mis nĂŒĂŒdisajastaks linnaruumi Eestis. Vastandliku loojapaari loo kaudu nĂ€eme laiemalt vĂ”itlust ja muret elukeskkonna ja selle kvaliteedi pĂ€rast.
Siberis, oma vanemate kodukĂŒlas Ălem-Suetukis perega puhkust veetes tunneb noor eestlanna Anne endas Ă€ra midagi, mida ta ei oodanud â oma juured. Mida teha, kui sĂŒda on siin, elu aga Eestis?
Eesti praegune piimatootmine triivib suurkarjade ja robotlautade poole. Rein KĂŒlama on truuks jÀÀnud arhailisele vĂ€ikepiimatalule. Koos naisega talitavad nad oma lehmad ise ja mĂŒĂŒvad piima kĂ€est kĂ€tte. Juba kakskĂŒmmend aastat on Reinul rituaal â kaks korda nĂ€dalas sĂ”idab ta lĂ€bi Maardu kivilinna ja endiste suvitusrajoonide piimaringi. Hoolimata sellest, et kaubanduskeskustesse ilmuvad toorpiima automaadid, jÀÀb piimaringile tema vĂ”lu ja seega ka klientuur.
Looduskaitsjate plaan laiendada vĂ€ljasuremisohus lendorava kaitsepiirkonda on kaitsealuste maade omanikud endast vĂ€lja ajanud. Omanikelt vĂ”etakse vĂ”imalus metsa abil raha teenida, sealjuures vÀÀrilist kompensatsiooni pakkumata. MĂ”nekĂŒmnel Virumaa perekonnal tuleb âkogu Eestimaaâ looduskaitse kohustus enda peale vĂ”tta. MĂ”istagi ei ole nad nii suure au kandmisest huvitatud ja astuvad oma Ă”iguste eest lahingusse. KĂ€ivituvad kired, mida on raske kontrollida. Film vaatleb protsessi ĂŒhe aasta jooksul âkaevikuâ mĂ”lemalt poolelt.
Portreelugu Eesti tippskulptorist. Edith elab suviti Hiiumaal, sealt alustamegi temaga tutvumist. Ta töötab vĂ€ga palju ja selle tĂ”ttu ka jĂ”uab palju. Filmis nĂ€eme kaht erinevat maailma, kunstniku kinnist ja isegi ĂŒksildast elu, kunsti loomise protsessi, ja siis selle kunsti publikule tutvustamist maailma kunstipealinnas (Art Baselil Ć veitsis), suuri nĂ€itusi, nende festivalide avamisi, kuhu skulptori teosed jĂ”uavad. Edith on vĂ€ikse poisi ema, indie-muusika skeenes legendaarse Raul Saaremetsa elukaaslane. Edith on Eesti publikule juba pĂ€ris tuntud ja praegu on kĂ€es hetk, mil ta teeb esimesed iseseisvad sammud rahvusvahelisel areenil, seda strateegiliselt parimates kohtades. Mis on kunstniku vastutus? Kas kunst saab elu muuta?
Eri Venemaa otstest Narva elama sattunud prouad kohtuvad iga pĂ€ev Gerassimovi pargis. Park asub aga hoopis teises riigis ja reĆŸiimis kui see, mida nad kogu pika elu on tundnud ja ehitanud. Vaatamata kĂ”rgele eale eeldab uus olukord naistelt kohanemist, ja seda on elu neile Ă”petanud. Lisaks on abiks hea seltskond, eluterve huumor ja Jumal taevas. Ăheskoos piirilinna voolus ja pargipingil asju arutades seguneb minevik ja olevik, asine ja vaimne, kaks riiki ja reĆŸiimi fluidumiks nimega elu.
Peeter ja Berliin on ĂŒksteist toetavad partnerid. Peeter ĂŒtleb, et Berliinis on vĂ€ga palju temasuguseid: Berliin ei tee sulle etteheiteid sellepĂ€rast, kes sa oled. Berliin aktsepteerib sind sellisena nagu sa oled. Ilma kahtlusteta on Berliin Peetri kodu ja Peeter on osa Berliinist. Peeter teeb ka ikka veel bĂ€ndi. Ta kĂ€ib aegajalt Eestis, et salvestada oma muusikat sĂ”pradega legendaarsest punkbĂ€ndist Nyrok City. Vanadel semudel juttu jĂ€tkub, kuna urbankameeleonil ja linnamĂŒstikul Peetril on ohtralt lugusid, mida vesta. See on lugu ĂŒhe mehe ellujÀÀmisest suures linnas, lugu ĂŒksildusest, vĂ”itlusest ja vabadusest. Poeem Petsist ja Berliinist.
VinĂŒĂŒlplaadi pöörlemises ja nĂ”elaraginas on salapĂ€rast vĂ”lu ning nostalgiat kadunud aegade jĂ€rele. TĂ€napĂ€eva maailmas, kus pealtnĂ€ha kĂ”ik on juba avastatud ja lĂ€bi uuritud, kĂ”nnib Tartu melomaan Ahto mööda unustatud radu ning tĂ€idab valgeid laike raudse eesriide taguse vinĂŒĂŒlimuusika ajaloos.
Kes ĂŒtles, et vanale koerale uusi trikke ei Ă”peta? Lugu Eesti vanimast Youtuberist, influencerist ja staarkokast, Onu Arvost. Lugu toidust ja elunĂ€ljast.
SĂŒda SĂ”rve sÀÀres on poeetiline dokumentaalfilm meestest, kellede hinged on tĂ€is ilu, tuld ja elujĂ”udu aga ka ÀÀretut ĂŒksindust. Need mehed elasid SĂ”rve sÀÀres PĂ”dra kĂŒlas, kus nende ainukene mĂ€ngukaaslane oli ei keegi muu, kui kaval viinakurat. Villi jutustab loo sellest, kuidas viinakurat tema sĂ”brad trikkidega Ă€ra meelitas. Aga kuidas siis Villi ikka veel elus on?
Filmi peategelasteks on âekstradâ ehk vĂ€iksemate episoodiliste rollide tegijad filmi- ja ka seriaali- vĂ”i reklaamimaailmas. TĂŒĂŒbid, kes on alati kohal, kui toimub jĂ€rjekordne nĂ€itlejate valimine mĂ”ne taustarolli vĂ”i massistseeni jaoks. Töökohustused ja eraelu ei tohi saada taklistuseks osalemaks vĂ”ttel! See on pĂŒha kohustus saada valituks ja olla kohal. Nad moodustavad omaette âvennaskonnaâ, olles juba mĂ”nda aega tuttavad nii omavahel kui filmitegijatega, vaat et kuuludeski juba sellesse salapĂ€rasesse âfilmitsunftiâ. Filmi peategelased Toomas, Andres, JĂŒrjo, Taavo ja Maarja on kĂ”ik kohalikud tunnustatud harrastusnĂ€itlejad. KĂ”ik tahavad hirmsasti nĂ€idelda. Mis vĂ€gi ajab inimest nĂ€itlema?
JĂ€lgime meie peategelasi professionaalsetel vĂ”tteplatsidel. Saame aimu veidi filmi-reklaami-saate tegemiste telgitagustest. Tutvustame peategelasi lĂŒhidalt lĂ€bi nende igapĂ€evatöö. Peagelased ostustavad teha oma filmi. JĂ€lgime protsessi ideest esilinastuseni. Millised raskused ja/vĂ”i kergused neid seda filmi tehes saadavad, kuidas nad avanevad inimestena, mida see neile pakub?
Filmi keskmes on pÔlvkond, kes astus ellu pÀrast Eesti liitumist Euroopa Liiduga ning otsustas minna vÀlismaale tööle, Ôppima vÔi maailma avastama. Ent aastaid hiljem pole pöördumine tagasi Eestisse sageli sama lihtne. Tihti terendavad uues elukohas atraktiivsed karjÀÀriperspektiivid ja paremad elutingimused ning tekkinud on olulised lÀhedased suhted. Inimesed armuvad ja abielluvad, leiavad uusi mugavustsoone ning viise, kuidas neist jÀlle vÀlja astuda. Film toob vaatajani loo vÀrvikate elusaatustega maailma eri paigus elavatest eestlastest, kes ausalt ja avatult jagavad oma isiklikke lugusid, mÔtteid ja tundeid seoses rÀnde, kuuluvuse ja juurtega.
HobujoÌud on ajale jalgu jaÌaÌnud moÌoÌtuÌhik. Niisamuti on ajale jalgu jaÌaÌmas fossiilkuÌtustel liikuvad masinad ja isegi inimsuhted, vaÌhemalt selliselt nagu vanem generatsioon neid tajub. 1920ndatel alustasid bensiinimootoritega masinad hobuste uÌle massilist voÌidukaÌiku. KoÌigest sada aastat hiljem on virtuaalreaalsus oma voÌidukaare alguses, nagu ka sellega kaasnev fuÌuÌsiline uÌksindus.
Risto Kappet on e-sportlane, kelle tööpĂ€evad mööduvad toanurgas simulaatoril autorooli keerates. Ta on selle alaga tegelenud juba ĂŒle 12 aasta. Kui varem oli arvuti taga autorooli keeramine talle hobiks, siis juba viimased kaks aastat teenib ta Eesti keskmist palka profisportlasena, vĂ”isteldes virtuaalsetel ringradadel maailma parimatega.
LĂŒhidokumentaal keskendub seksitööstusele Eestis ning avab teemat erinevatest kĂŒlgedest: film toob esile mitmeid isiklikke lugusid ning peegeldab ĂŒhiskondlikke hoiakuid, andes vĂ”imaluse mĂ”ista, kuidas inimesed seda valdkonda kogevad ning kuidas isiklikud valikud, majanduslikud vajadused ja ĂŒhiskonna suhtumine mĂ”jutavad seksitööst elatuvaid inimesi. See on ĂŒleskutse vaadata kaugemale eelarvamustest ning mĂ”ista teema keerukust meie igapĂ€evaelu kontekstis.
Ema ja tĂŒtar otsivad koos vastust kĂŒsimusele, mis vĂ”iks olla Eesti nafta. Ăks neist kasvatab nĂ”geseid, teine on tuntud youtuber.
Endel Saarepuu on kunstnikuks sĂŒndinud. Ăkski teine roll, mis elul on Endlile varuks olnud, pole lĂ”plikult pidama jÀÀnud. Maja, kuhu kunagi pidi elama tulema tema perekond, on nĂŒĂŒd koduks sadadele puuskulptuuridele, vitraaĆŸidele ja joonistustele. Mida vanemaks kunstnik saab, seda vabamaks ta muutub, seda lihtsamaks muutub ta elu ja kĂ”nekamaks tema looming.
Paberile visandatud kavand vÔi tellija soov on vaid impulss, lÔpliku tulemuse dikteerib materjal ja tööprotsess. LoodusnÀhtused rÀsivad puuskulptuure ja inimeste mÔtted muudavad loodud vormide tÀhendust. KÔik, mis tekib, on mÔne aja pÀrast juba midagi muud.
Ema ootab koju poega. Poega, kellelt vĂ”eti segastel pĂ”hjustel vabadus India ookeani vetes ja kes ootab juba mitmendat aastat kohaliku kohtu otsust LĂ”una-India vanglas, saatusekaaslasteks brittidest, ukrainlastest, hindudest ja kaasmaalastest laeva meeskonnaliikmed. Kui pikaks kujuneb elu pĂ”rgulikuim vĂ”itlus mehel, keda Eesti kaitsevĂ€gi on autasustanud riigi kĂ”rgeima teenetemĂ€rgiga lahinguliste teenete eest kaugetel maadel? Kas on kĂ”ik juhus vĂ”i kellegi korraldatud? Uurime seda, rĂ€nnates aja teel lĂ€bi India. PuĆŸalist Paldiskisse.
VÀike Tartu idufirma rakendab tehnoloogiat, et vÔita tagasi reklaami poolt reostatud linnaruum. SprayPrinter pole tavaline start-up, pigem meenutab see kirju seltskond metsikut rock-n-roll bÀndi. Nad ei jÀrgi reegleid ja siiani on see toonud neile tÀhelepanu ja edu nii Eestis kui RÀniorus. Kuid elu kahel kontinendil pole lihtne ja peagi pÔrkuvad nende suured unistused ja ambitsioonid vastu argielu reaalsust.
SĂŒlekoerte glamuurses maailmas pole Nufi ja ViĆĄenka koerad, vaid staarid. Nende perenaised Nele ja Marina on sajaprotsendiliselt pĂŒhendunud oma lemmikute staatusekohasele elule kĂ”igi selle rÔÔmude ja raskustega, olgu siis edukas esinemine moeĆĄĂ”ul vĂ”i sobiva peigmehe valimine. OmapĂ€rasel ja ootamatul moel rÀÀgib see film eelkĂ”ige armastusest ja sĂ”prusest.
Fekaalivedaja Erkki, vĂ€likĂ€imlate rentija Toomas ja reoveejaama ekspert Andra on tegusad ja rÔÔmsad Eesti inimesed, kes on valinud endale elukutse, mida peetakse tavaliselt rĂ€paseks, hĂ€bivÀÀrseks ja millest keegi meist lapsepĂ”lves ei unista. Samas on moodsal ajal just nende inimeste tööd vaja absoluutselt kĂ”igil inimestel. Koht, kus ka kuningas jala kĂ€ib, ehk peldik, tualett vĂ”i kemmerg on aga siiani tabuteema ja inimesed tunnevad piinlikkust ja valehĂ€bi oma loomulike vajaduste rahuldamisest isegi rÀÀkides. Ja loomulikult ei soovi keegi teada, mis saab saavutatud tulemusest pĂ€rast seda, kui vetsupotile kaas peale pannakse. Eestlaste peldikukultuur on tegelikult ĂŒsna noor ja alles 100 aastat tagasi oli Eestis veel kohti, kus vĂ€ljakĂ€iku ei tuntud ja asjal kĂ€idi ka kartulivagude vahel. Film vĂ”tab luubi alla eestlaste suhte oma vĂ€ljaheidetega ja jĂ€lgib, kuidas Erkki, Toomas ja Andra on teinud fekaalitööst enda Ă€ri, leivanumbri ja elukutse, ning filmi lĂ”puks selgub kuidas sitta kanti sitta kanti sitta kanti ja mis sellest sai.
Rulatamine on elustiil, isiklik vĂ€ljendumisviis, loovus ja mĂ€ssumeelsus, millest on Eestis saanud palju enamat kui lihtsalt trikkide tegemine. Rulatajad kordavad ĂŒheskoos: âRulatamine on andnud mulle kĂ”ik.â Rulatamine on elu. Rulatamine on vabadus. See on viis aastakĂŒmmet kestnud skeene lugu Eestis, alates 1980ndatel VĂ”rus saviratastega tehtud ruladest kuni tĂ€naste noorteni, kelle jaoks on kogu maailm valla.
Portreefilm kahest tegelasest â Tallinna Linnahallist ja selle valvurist Peetrist.
Kunagi Tallinna uhkuseks olnud Linnahall on trööstitus seisus, kuid tal on omad truud poolehoidjad. Peeter tuleb iga kolme pĂ€eva tagant 24-tunnisesse vahetusse valvama mahajĂ€etud Linnahalli. 1980. aasta suveolĂŒmpiamĂ€ngudeks ehitatud suurejooneline kultuuri- ja spordipalee mĂ”jub kui tondiloss. Peeter armastab nukrat maja, mille suurejoonelisus meenutab veel praegugi hoone hiilgeaegu. Majavalvur teab, kui maja jÀÀb hingeta, siis see hĂ€vib nagu hingeta inimenegi. Praegu on eraklik Peeter ĂŒksindusse jĂ€etud maja hing.
Viiendat pĂ”lve seto laulik Valli on elanud juba ĂŒle 40 aasta Tallinnas. Oma igapĂ€evase kontoritöö kĂ”rvalt jĂ€tkab naine esivanemate traditsiooni - ta laulab ja mĂ€ngib pilli edasi. Valli tajub teatavat identiteedikriisi, sest pealinnas on setu kultuuriga tegelemine suuresti kunstlik ja forsseeritud. Naise unistuseks on kutsuda Petserimaal asuvasse lapsepĂ”lvekoju oma vanavanaema, tuntud setu lauliku Martina Iro kogu suguvĂ”sa. Ta tahab korraldada ĂŒhe Ă”ige mĂ€lestusĂŒrituse, kus vanad setu kombed taas kord ausse tĂ”sta.
Dokumentaalfilm viib uute kunstiavastuste kannule. Sajandite tolm pĂŒhitakse maalingult, mille olemasolust polnud kellelgi siiani aimu. Professori ja kunstiakadeemia dekaani Hilkka Hiiopi jĂ€lil asutakse lummavat aaret puhastama, uurima ning autorit otsima. KĂ”ige selle kĂ€igus muutub aeg kĂ€ega kastutavaks, seigeldakse tundmatutel ja seni lĂ€bi uurimata ajalooradadel.
Paarile andekale tĂŒdrukule toetudes asub kunagine Epp MĂ€e treener ja olĂŒmpiasportlane Arvi Aavik looma Eesti esimest maadlusnaiskonda, kus sportlased ja ka treenerid töötavad tema kujundatud treeningkava jĂ€rgi. âHulluks treeneriksâ kutsutud kompromissitu ja kirglik Aavik ei piirdu aga ainult spordiga, ta tahab luua midagi, mis on suurem kui sport. Ta tahab kaotada piiri treeneri ja sportlase vahel, et kokku vĂ”iksid saada inimene ja inimene.
SoundÂCloudi ja raadio DJ Siim Nestori mahitusel on toimumas Eesti muusikas midagi sellist, mida ammu pole nĂ€htud, ammugi mitte kuuldud. Uus laine. Uued karakterid. Uus Eesti. Lil Eesti!
Elu teispool ekraani ehk sisuloojate filosoofiast â pilguheit digitaalse maailma arvamusliidrite argipĂ€eva. Kas keegi veel mĂ€letab elu ilma sotsiaalmeediata? Olgu see siis uudised, kommunikatsioon, mĂ”ne toote vĂ”i teenuse reklaam - ĂŒhismeedia ehk sotsiaalmeedia on muutnud, kuidas ĂŒhiskond toimib. Madis Ligema dokumentaalfilm on pilguheit digitaalse maailma arvamusliidrite argipĂ€eva. Milline on elu teispool ekraani? Oma mĂ”tteid ĂŒhismeedia olemuse kohta jagavad sisulooja Juhani SĂ€rglep, personaaltreener Erna Husko ja kirjasaatja ning tervitaja Hillar Kohv.
Pastacas alias Ramo Teder on mĂŒstiline poiss, kes teeb ilusat ja veidrat folktroonilist muusikat ning joonistab oma maalide peale pastakaga. Tema muusika on tuntuks saanud Helsingist Tokioni. Ta on pĂ€rit Mulgimaa metsadest. Praegu elab ta vĂ€ikeses Edela-Soome kĂŒlas koos oma soomlasest naise Piia ja 7-aastase tĂŒtre Pihlaga. Pastacas paneb oma muusika kokku miniatuursetest osadest, mis moodustavad lĂŒĂŒrilis-kummastava terviku. Ramo on rĂ€nnumees ja muusik, eesti kunstnik vĂ€lismaal.
Ajal, mil kĂŒmned tuhanded eestlased Soomes parema elu nimel tööd teevad, elavad paljud neist pidevas ooteseisundis. Alati pakitud kott, voodi kuskil anonĂŒĂŒmses toas, köök, mida kasutab loendamatu arv inimesi - oma elu omas kodus saab elada vaid loetud tunde.
Film rÀÀgib loo ĂŒhest majast Helsingi lĂ€hedal, mille allkorrusel elavad 10 eestlast ja ĂŒlakorrusel soomlane Tomi, kes neile tööd pakub. Estofiilist ĂŒlemus tunneb muret, miks eestlased oma vaba ajaga midagi ette ei vĂ”ta. Eestlastel on aga hoopis teised mured.
Dramaatiline saaga Tartu suurest vĂ”itlusest tĂ€napĂ€eva kĂ”ige vastuolulisemal teemal - loodus vĂ”i kultuur? SĂ”da linna keskpargi ĂŒmber on kliimakriisi kontekstis omandanud globaalsed mÔÔtmed. Nii linnaplaneerijate kui ka keskkonnakaitsjate missioon on pÀÀsta maailm ja luua Tartusse parim elukeskkond. Kuid paraku ei ole ĂŒhiskondlikes otsustes ĂŒhte tĂ”de.
Kunstnik ja ĂŒritustekorraldaja Tarmo Ladva on vĂ”tnud eesmĂ€rgiks rajada Eesti ÀÀrealale Taheva valda Laanemetsa kĂŒlla Kartuli Wabariigi, muuseumi kartuli kui eesti toidu sĂŒmboli tutvustamiseks ja ajaloo mĂ€letamiseks. Lennukad ideed, nagu vannikino ja pĂ€rimusteater, takerduvad aga rahanappuse ja ĂŒleĂŒldise skeptitsisimi taha. Entusiast ei taha alla anda, vaid ĂŒritab edasi.
Pererestoran ettevĂ”ttena on Eestis tasapisi arenemas. Tippkokk Roman ZaĆĄtĆĄerinski koos abikaasa Jana ja tĂ€dipoeg Igoriga on Tallinnas avanud juba kaks söögikohta: kohviku Moon ja restorani Kolm Sibulat, kuhu sööma pÀÀsemiseks tuleb koht aegsasti kinni panna â Eesti restoranimaailmas on see harv nĂ€htus. Roman hindab kĂ”rgelt loomingulisust, tĂ€psust, sĂ”bralikkust ja meeskonnatööd. Köök on söögikoha sĂŒda ja hea restorani saladus on hĂ€sti toimiv meeskond. Roman oskab olla nii looja, Ă”petaja, hooliv kolleeg kui ka kindlakĂ€eline omanik. Roman tahab oma restorani kĂŒlastajatele pakkuda parimat â head kĂ”utĂ€it koos hĂ”rkude maitseelamustega.
Paljud tahavad tarbimisĂŒhiskonnast vĂ€lja rabeleda, kuid vĂ€hesed teevad seda nii radikaalselt kui Maarja ja Jim, kes rajavad Lahemaale vĂ€ikesele metsakohale oma juhtmevaba ökoelamist, kasutades Ă€ra kĂ”ike, mida nad kĂ€tte saavad: tööstusjÀÀke, vanu autokumme, pĂ”hku, savi. Mustlaslaagrit meenutava tööplatsi keskele kerkib kummalise kuju ja tegumoega struktuure. Film jĂ€lgib noorte olelusvĂ”itlust sĂŒgisest kevadeni. Kas jalgrattageneraator hakkab tööle ja savisaun peab sooja? Kumb on tugevam, kas noorte ideaalid vĂ”i Eestimaa talv? Suuremaks kĂŒsimuseks jÀÀb aga see, mida juhtme seinast vĂ€lja tĂ”mbamine inimesele annab? Kas jĂ€tkusuutlik elu on seda vÀÀrt?
Ideaalne Ă”petaja on sĂŒsteemne, omab autoriteeti, valdab ja Ă”petab Ă”pilastele ainet aursaadavalt, vaimustunult ja kirglikult, tekitab Ă”pilastes huvi aine vastu ning muudab tunnid sisukaks ja huvitavaks, on erapooletu, tolerantne, sĂ”bralik ja suhtub toetavalt erinevate vĂ”imetega Ă”pilastesse, tegeleb pidevalt enesetĂ€iendusega, teeb koostööd kolleegidega ning jĂ€lgib euroopalike kultuuritavade pĂ”himĂ”tteid. Nii seisab ĂŒhe eliitkooli fĂŒĂŒsikaĂ”petaja konkrusi kuulutusel.
Aga kui sa oled 22-aastane ja seisad esimest korda ĂŒhe maakooli klassi ees? Kust pihta hakata? Mille vahel tuleb valida, et saada heaks Ă”petajaks?
Portreefilm Eesti Vabariigi kohtutĂ€iturist Risto Sepast. See on lugu meie praeguse ĂŒhiskonna ĂŒhest vihatuimast ametist ning inimesest, kes pealtnĂ€ha karmi fassaadi varjus teeb oma tööd suure sĂŒdamega ning tĂ€idab ĂŒlesandeid, mis talle avaliku vĂ”imu esindajana on pandud. Mis imeloom see kohtutĂ€itur kĂŒll on ja miks me teda ĂŒleĂŒldse ei salli?
Alar Sudak, kunstnikunimega Elaan on Eesti teatri igavesse ĂŒksildusse mÀÀratud don Quijote. Sudaku unistus saada nĂ€itlejana ametlikult tunnustatud pole mÀÀratud tĂ€ituma. Mees on neli korda lavakunstikooli ja ka mujale tulutult sisseastumiskatseid teinud. Vanatestamentlik lugu hea sĂŒdamega saatanast, veesĂ”jast, vastamata teatriarmastusest, kohtuĂ”igusest ja kogukonna kĂ€ttemaksust, mis kestab ĂŒle pĂ”lvkondade ja erinevate riigikordade. Saatus, millest Elaan ei suuda ka ise lahti lasta, kuna selles on nii palju draamat, milleta tema nĂ€itlejahing elada ei saa.
Maailm vaevleb pruÌgiuputuse kaÌes. Et paÌaÌsta keskkonda ja oma laste tulevikku, on noored emad otsustanud peredele toitu hankida kaubanduskeskuste pruÌgikastidest.
Maarjamaa tuntuim youtuber on HDTanel, kelle videopostitusi ootavad kĂŒmned tuhanded Eesti noored. Milline on Eesti youtuberâi elu, millised on tema unistused ja miks on 30-aastane noormees endale valinud sellise ameti? Kas ta on eluaegne laps vĂ”i on ta hakkama saanud tĂ”elise julgustĂŒkiga, millest paljud mĂ”eldagi ei oska: teha oma unistuste tööd? HDTanel (Tanel Lepp) on tuntuim youtuber ehk elukutseline Youtube'i videote postitaja Eestis.
Kuni Eesti Vabariigi taasiseseisvumiseni 1991. aastal tegutses PĂ€hkla kĂŒlas Saaremaal kolhoos, mis andis tööd pea kĂ”igile kĂŒlaelanikele. Kolhoosis töötas traktoristina ka Lembri Uudu. PĂ€rast kolhoosi lagunemist kaotas suurem osa kĂŒlaelanikest oma töö ja Uudu suri. Vahel aga juhtub nii, et inimese tegelik elujĂ”ud tuleb vĂ€lja alles pĂ€rast tema surma. Lembri Uudu suri Ă€ra nii Ă”igel ajal, et temast sai kangelane, kes hoiab siiani kĂŒlaelul hinge sees ja kolhoosi koos.
MĂ”nedest selle planeedi saladustest oleme aru saanud. See tĂ€idab meid suure uhkuse ja rahulolutundega. Ent kas me ikka oleme maailma Ă€ra seletajad, kui meil on endastki raske aru saada, rÀÀkimata sÀÀsest? Madis Ligema dokumentaalfilm on mĂ”tterĂ€nnak eesti loodusest ja selle niiskest pinnast sĂŒndinud vĂ€ikeste ja suurte isendite maailma. SÀÀsk on positsioneerinud ennast kĂ”ige vĂ€iksemate elusolendite etaloniks, inimene aga kĂ”ige olulisemaks. Film vaatleb sÀÀskede ja inimeste vahelist sĂŒmbioosi, arutledes meie rolli ĂŒle siin planeedil.
Film jĂ€lgib 21-aastase puudega ujuja Matz Topkini teekonda lĂ€bi uskumatute pingutuste Tokio paraolĂŒmpiale. Kas ta osutub valituks vĂ”i tema jaoks on olulisem leida Ă”ige tee tulevikku?
KĂ”ik eluks vajaliku saab Mari otse loodusest. Ăietolm ja kastepiisad on alati Mari menĂŒĂŒsse kuulunud, ehkki tĂŒtarlapse sĂ”nul vĂ”ib ka suur sÔÔm kopsudesse tĂ”mmatud lillelĂ”hna tema jaoks olla toitvam kui mistahes söök. Juba kolm suvekuud pole Mari tahket toitu puudutanud. Tema menĂŒĂŒsse kuuluvad vaid mahlad. Suvel magab Mari lageda taeva all. Oma pĂ€evi sisustab ta ravimtaimi ja metsaande korjates, neid kuivatades ja ravivaid tinktuure valmistades. Kes oskaks arvata, et kunagi oli see tĂŒtarlaps Playboy kaanemodell.
Film jĂ€lgib Euroopa Eestlaste Koori teekonda 2019. aasta juulis toimuvale XXVII Ăldlaulupeole lĂ€bi kahe inspireeriva peategelase silmade. Bonnis toimuvas koorilaagris on dirigent Elo Tammsalu-Schmitz silmitsi raske ĂŒlesandega - uus repertuaar tuleb selgeks teha koorile, mis kohtub ainult paar korda aastas ja kus kĂ€ivad koos vĂ€ga erineva laulmisoskusega inimesed. Kooris laulab ka Elo abikaasa - sakslane Hartmut Schmitz, kes on armastuse pĂ€rast Ă€ra Ă”ppinud eesti keele ja kelle suureks sooviks on minna laulupeole. Nende ponnistused jĂ€tkuvad nende kodus Aachenis. Hartmut peab palju vaeva nĂ€gema, et laule Ă€ra Ă”ppida ja Elo töö ei lĂ”pe ka siis kui ta kodus on. Kas see kĂ”ik on seda vÀÀrt, selgub laulupeol.
Mida ĂŒks inimene tegelikult vajab? Juba aastaid on verise kodusĂ”ja eest naaberriiki Jordaaniasse pagenud ĂŒle poole miljoni sĂŒĂŒrlase. Kristi on araabia juurtega Eesti moslem, kes töötab humanitaartöötajana sealses ĂŒhes suuremas sĂŒĂŒrlaste pagulaslaagris. Tema ĂŒlesandeks on koostada raport kohalike Ă”petajate olukorrast ja vahendada abi. Kodust ja lĂ€hedastest ilma jÀÀnud inimeste olukord paneb Kristit mĂ”istma ka oma elu haprust ja selle pĂ”hivÀÀrtusi. Samal ajal kui maailmapÀÀstmine hakkab ĂŒle pea kasvama, tiksub elu paralleelses Eesti argipĂ€evas omasoodu edasi. Inimeseks olemine esitab seal hoopis teistsuguseid vĂ€ljakutseid.
Rakkus jalad, pĂ€ikesepĂ”letus ja pidev eneseĂŒletus vaheldumas kliĆĄeelikult kaunite pĂ€ikeseloojangute ja inspireerivate kohtumistega - see on ĂŒhe palverĂ€nduri argipĂ€ev. RĂ€nnakufilmis asub peategelane Keiu Virro teele kuuendat ja viimast korda. Oleme tunnistajaks sellele, mis juhtub ĂŒhe usuleige eestlasega ajaloolisel patukahetsuse teel.
2015. aasta riigikogu valimistel osalesid ka sĂ”ltumatud ĂŒksikkandidaadid. TĂ”eliste eluekspertidena avastavad nad, et sotsiaalne ebaĂ”iglus ja poliitiline ebavĂ”rdsus on liiga kaugele arenenud ning poliitmaastiku kĂŒnkad tuleb ĂŒmber jagada.
Ilmalikus kultuuris kipub surm olema tabuteema ja sellest rÀÀkimist vĂ€lditakse. Olenemata, et surm on ĂŒks elu osa, on inimestel tekkinud sellega seoses liigsed hirmud. Ameerikast Eestisse kolinud kultuuriloolane ja antropoloog Paul Firnhaber arvab, et ĂŒheks pĂ”hjuseks vĂ”ib olla teadmatus - me ei tea lĂ”puni, mis surm on. Erinevate maade matmisrituaalne ja surmakultuuri uurinud teadlane arutleb oma Viljandi kodugaleriis surmahirmu ĂŒle ning valgustab meid, millest on surma kujutamine kujutavas kunstis vĂ€lja kasvanud, milline on inimkonna pĂ€rand ĂŒhiskonnale ĂŒldisemalt ning mis teda köidab vĂ€ikeses Viljandis, kuhu ta on tulnud oma vanaduspĂ”lve veetma.
Filmi autor Indrek Spungin on jĂ”udnud justkui armastuse rahu sadamasse, ta on abielus ja nelja lapse isa, kĂ”ik tundub ilus, kuid ĂŒhel pĂ€eval ĂŒtleb talle naine, et kui midagi ei muutu, siis on armastusel ja abielul varsti kriips peal. Indrek on segaduses. Ta vĂ”tab sĂ”bra Taavi kaameraga kaasa ja lĂ€heb Eestimaa peale uurima erineva sotsiaalse taustaga eestimaalastelt, mis asi on armastus ja abielu. Teemat laiendavad kolm isikliku puudutusega peategelast: Jarmo, kes on just armunud ja kolinud pruudiga kokku, Sveta, kes on hiljuti lĂ”petanud suhte ja eelistab elada ĂŒksi ning Alan, transsooline fotograaf, kes pĂ”leb ihast saada naiseks.
VĂ€ikesele, suletud kogukonnaga Ruhnu saarele asub tööle noor Ă”petaja Kadri. Tema peamiseks ĂŒlesandeks saab Ă”petada kĂ”ige pisemaid lapsi 1. ja 2. klassis, mĂ”lemas kĂ€ib ĂŒks Ă”pilane. Samal ajal pĂŒĂŒab Kadri sisse elada saare ellu ja mĂ”ista isolatsioonis elavate kĂŒlaelanike kummalisi kombeid ning vĂ€ikesi veidrusi.
SĂŒgavate Eesti juurtega noormehest kujunes Allahi ustav teener, kes annab suuresti ateistlikus Eestis edasi koraani Ă”petusi. Kui raske on paljuski islamofoobses Eestis vÔÔraste traditsioonidega hakkama saada?
Andrus Elbing ehk BeebiLĂ”ust on 28-aastane Saaremaalt pĂ€rit luuletaja, rĂ€ppar, hiphoppar ja endine vang. LĂ€bi meenutuste ja luuletuste jutustab ta oma kujunemisloo riskilapsest kuritegelikuks noorukiks ning vangist poeediks ja muusikuks. Oma kunstis otsib ta vĂ€ljapÀÀsu âenese vangistusestâ, kuid sisemise vangla lukud ja riivid on rasked avanema. Film jĂ€lgib, kuidas Andrus oma taasleitud vabaduses kohaneb, kas sellisest minevikust on vĂ”imalik puhta nahaga vĂ€lja tulla, kas tema sisemine lĂ”ke pĂ”leb vabaduses ikka sama eredalt kui askeetlikus vangikambris.
Tippsportlased elavad elu laineharjal surfates kadestamisvÀÀrselt: nad on rikkad, ilusad, terved ja neid imetletakse. Ometi peavad kÔik pÀrast sporditee lÔppu alustama puhtalt lehelt. See on uus elu, millele tuleb julgelt vastu minna. Pea 10 aastat tagasi tingimisi vangi mÔistetud kunagine maailmameister Andrus VÀrnik elab emaga oma lapsepÔlvekodus Antslas. Tal tÀitus oktoobris 7 aastat viimasest pitsist.
Suures tehases töötavad koos eestlased, venelased, ukrainlased ja hiinlased. Eri rahvustest ja erineva kultuurilise taustaga inimesed on töökeskkonnas sarnased, ometi on neist igaĂŒhel oma lugu. Ka Viktor Bazarov ja Pjotr Mjagkov on sattunud töökoha otsingutel Eestisse, aga mĂ”lema mehe hing igatseb kodumaale tagasi.
Risti kirikuÔpetaja Annika Laats ei karda vÔitlusi, olgu nende vallandajaks kultuurivÀÀrtused, koguduse hoole alla vÔetud pagulased vÔi dogmaatilised arusaamad usust ja inimesest.
Anton, Maria, Liina ja Liis rajasid LasnamĂ€e elamurajooni Ă”itsva kogukonnaaia. Ăheskoos kasvatavad paneelmajade elanikud omale maitsetaimi, köögivilju ja rohelist mĂ”tteviisi. Kapsas, peet ja kĂ”rvits on see, mis lĂ€hendab ning toidab inimesi.
Metsloomad on hĂ€das. Aladel, kus on alati olnud mets, laiuvad nĂŒĂŒd uued elamurajoonid, lĂ”putud magistraalid ja lagedad polĂŒgoonid. Inimtegevuse tagajĂ€rjel satuvad loomad ĂŒha sagedamini Ă”nnetustesse. Vigastatud ja orvuks jÀÀnud metsaelanikel on veel lootust, sest vabatahtlikud MetsloomaĂŒhingust vĂ”tavad nad oma hoole alla, ravivad terveks ning lasevad tagasi loodusesse.
Akadeemilise karjÀÀriga Kaie jĂ”uab lĂ€bi kriisi tervises ja isiklikus elus tĂ”demuseni, et rollid ja staatus, mida ta edule suunatud tarbimisĂŒhiskonnas kandis, ei rahulda teda enam. Kolme töökoha ja vĂ€lise tunnustuse hinnaks on sisemine rahulolematus â kas see ongi normaalne? Kaie otsustab oravarattast vĂ€lja astuda, et leida ennast ja oma kutsumus. Tuge leiab ta Lilleoru ökokogukonnast ja sealselt joogaĂ”petajalt Ingvar Villidolt. Praktiseerides krija joogat, pĂŒĂŒab Kaie oma sisemaailma korrastada ja teadlikult ĂŒmber kujundada. Kaie loodab saada normaalseks, loomulikuks inimeseks, et olla ja elada iseendana.
Ulvi on peaaegu terve oma elu elanud Soomaa rahvuspargis keset sĂŒgavat metsa ja ĂŒrgset loodust. Ehkki jĂ”gi tema maja kĂ”rval tuleb kalda vajumise tĂ”ttu iga aastaga majale jĂ€rjest lĂ€hemale ning kodused olmetingimused lĂ€hevad jĂ€rjest keerulisemaks, ei kavatse Ulvi oma lapsepĂ”lvekodust kuhugi lahkuda. Teda hoiavad siin kinni Tori hobused, keda ta aastakĂŒmneid kasvatanud on ja eluviis, mis naise jaoks ainuvĂ”imalik tundub.
KĂ€sitööÔlu, microbrewery, vĂ€ikepruulikoda, IPA, IBU, mustlaspruul, pinna- ja jĂ€relkÀÀritus â see on vaid vĂ€ike valik mĂ€rksĂ”nasid, mida viimase paari aasta jooksul tĂ”sisemate Ă”llehuviliste hulgas ĂŒha sagedamini kuulda vĂ”ib. TĂ€na veel alla paari protsendi koguturust hĂ”lmavad uued vĂ€ikepruulikojad ning nendega seonduv on huviliste keelel ning ka laiemas meedias sedavĂ”rd sagedased teemad, et tekib Ă”igustatud kĂŒsimus: millega on tegemist? âĂllerevolutsioonâ ei anna kĂŒll otseseid vastused, ent pakub kaleidoskoopilist ĂŒlevaadet kĂ€sitööÔlle tootjatest, mĂŒĂŒjatest ja tarbijatest Eestis aastal 2015.
VĂ€ike Kristo Ă”pib Kasari algkooli esimeses klassis. NĂ€dala sees elab ta sealses juba koduseks saanud Ă”pilaskodus koos kahe Ă”e ja vennaga. Laste ja Ă”petajate-kasvatajate vahel on tekkinud soojad suhted. Koolis Ă”pib ainult ĂŒheksa last, seepĂ€rast on otsustatud kevadeks see Lihula vallas asuv vĂ€ike kool ja Ă”pilaskodu sulgeda.
2020. aasta kevadel tabas Eestit kanabuum â apokalĂŒptilised meeleolud ajasid sadu linnainimesi tagaaeda kodulinde soetama. Film portreteerib kolme perekonna juures resideeruvaid linnakanu, uurides, kuidas varasemast munakesksest maalinnust urbanistlik lemmikloom sai.
Inimesega nokk noka kĂ”rval koos elades on kanad muutunud eneseteadlikumaks, individualistlikumaks ja igas mĂ”ttes rohkem inimese sarnaseks. Lindude ellu on siginenud veidrad aksessuaarid, kummalised glamuuriĂŒritused ning ebatraditsiooniliselt head elutingimused. MĂ”ned kanad on Ă”ppinud koguni kĂ”nelema. Kas saame neid emantsipeerunud linde vaadates ĂŒldse kasutada enam terminit âkodukanaâ? Mida arvab sellest kĂ”igest kana ise ning kas ta jaksab oma vĂ€ikestel jalgadel sibades taolise tempoga sammu pidada?
Suleliste Udu, Triinu, Piuksu ja mitmete teiste kanade elu aitavad linnas kursil hoida koreograaf ja Kopli kanaaktivist Veronika, antropoloog Tanel ning noor ornitoloogiahuviline Mindi.
PĂ€rnumaalt, LĂ€ti piiri lĂ€hedasest JÀÀrja kĂŒlast pĂ€rit vennad Mihkel ja Madis osalevad juba kuuendat aastat eurorahade toel toimuva âKaruputke vÔÔrliikide ohjamiskavaâ hangetel ja teevad jĂ€rjest suuremates piirkondades ohtliku karuputke tĂ”rjet. 2014. aasta jooksul jĂ€lgitakse loodusliku vÔÔrliigi tĂ”rjumisega elatist teenivate vendade tegemisi. Fookuses on peategelaste vĂ€rvikad karakterid ja omavahelised suhted. Ăhe putkehooaja vĂ€ltel, kevadest sĂŒgiseni, teevad vennad ÀÀrmiselt rasket ja spetsiifilist tööd. Lugu meestest ja taimedest, tööst ja armastusest.
Kati, Triin ja Siiri kolisid Londonisse, et paar aastat keelt Ă”ppida ja kogemusi omandada. On möödunud juba ĂŒle kĂŒmne aasta, loodud pere ja sĂŒndinud lapsed ning tundub, et tulevik on nĂŒĂŒd seotud vĂ€lismaaga. Igatsus kodumaa jĂ€rele on jÀÀnud, kuid tagasipöördumine hirmutab. Miks on kojutulek jĂ€rsku nii keeruline?
MiĆĄa on 32 aastat vana ja elab Narvas. MiĆĄa on sĂŒndinud koomik, vĂ€limuselt veidi paksuke ja kohmakas, aga vĂ€ga tark ja vaimukas. Ta on kooliĂ”petaja, mudelautode kollektsionÀÀr ja rokkmuusika fĂ€nn. Mehel on ĂŒks kirg: MiĆĄa unistab Volga ostmisest. Aga hetkel otsib ta endale naist. Kohtumised kohvikutes toimuvad erinevat tĂŒĂŒpi ja iseloomuga neidudega. Mees tahab vĂ€ga oma perekonda, kuid teisest kĂŒljest on ta vĂ€ga kriitiline kĂ”ige suhtes, mis tema ĂŒmber toimub. Poissmehe sĂ”ber annab talle lĂ”busaid nĂ”uandeid. Aljona SurĆŸikova dokumentaalse komöödia lĂ”pus selgub, kas MiĆĄa leidis endale armastuse ja ostis ka Volga. Kas kĂ”ik unistused tĂ€ituvad, kui seda tĂ”esti tahta?
TahtejĂ”ulised ja vitaalsed veteranujujad ei soovi vanadust veeta kiiktoolis "tiksudes" ning seebikaid vaadates. Nad rokivad mööda maailma ringi ja vĂ”idavad medaleid, nĂ€evad nooruslikud vĂ€lja ning nende hoiakud on elujaatavad. Ăksteisele ollakse toeks mitte ainult treeningutel, vaid ka igapĂ€evaelus. Kuigi enda sĂ”nutsi jÀÀdakse kogu eluks sportlasteks, ei spordita vaid medalite pĂ€rast. Sport on eelkĂ”ige elukvaliteedi kasvatamise ja elu pikendamise vahend.
Lugu Venemaalt Eestisse elama tulnud NadeĆŸdast, kellel on kĂ”ige tĂ€htsamad teda armastav mees ja ĂŒheksa last ning nendes ja ka kĂ”iges muus ennast ilmutav Jumal. Laste isa Rustam on vĂ€ga usklik inimene. Praegu pere tööl ei kĂ€i, nad tegelevad oma lastega. Naine, kelle laulud on ÀÀrmiselt sĂŒdamlikud ja tulvil armastust Jumala vastu, teenib laule esitades Viru keskuse tunnelis lisaraha. NadeĆŸda laulab oma lastest ja Eestimaast, armastusest ja Jumalast.
Meie KĂŒla Eitede pildisari on Ave Nahkurist teinud kindlasti ĂŒhe tuntuma naivistliku kunstniku kodumaal. Ta on aastaid pidanud koos elukaaslase Imrega kunstikohvikut Raudoja kĂ”rtis, tegelenud seal turismi ja loominguga. Elava ja otsekohese ĂŒtlemisega Ave ei salli aga kĂŒlma ja pimedat talve ning sellega kaasnevat masendust. Ăhel hetkel lĂ€ks olukord aga nii kaugele, et ta otsustas elus kannapöörde teha ning koos perega Kanaaridel paiknevasse La Gomera mĂ€gikĂŒlla elama kolida. Uue kodu rajamine on pannud Ave silmad sĂ€rama ja tegutsema tĂ”eliselt uues elujĂ”us. Film uurib, kuidas tema tegemised kulgevad, kas uued argimured troopilisel saarel seda suurt indu kĂ€rbivad ja kas kolimine on muutnud teda Ă”nnelikumaks.
âOh, keeruta-lennuta linalakk neiduâŠâ Eesti inimene peab JaanipĂ€evaks Saaremaale sĂ”itma! JaanipĂ€evale vahetult eelnevatel pĂ€evadel ootavad kĂŒmned tuhanded inimesed Virtsus kilomeetrite pikkuses jĂ€rjekorras tunde ja tunde, et pÀÀseda Saaremaa praamile. Nii moodustavad need tĂ€iesti vÔÔrad inimesed ĂŒhise hiigelsaba.
Meie filmi tegelasteks on nii jaanipĂ€evaks Saaremaale ruttajad kui pĂ”lised virtsulased, kes ei kujuta ette elu ilma praamisabata. Sellega koos on kasvatud ĂŒles, sellega on teenitud varandusi ja see pakub ka praegu pinget. Ainuke huvitav asi Virtsus, kus rahvast liigub! KĂ”ik on ju siin! Kogu rahvas korraks koos. Et jĂ€rgmisel hetkel purjetada laiali erinevatesse Saarema otstesse erinevate jaanitulede juurde. Tegelikult on Saaremaa praamijĂ€rjekord kui ĂŒks suur organism, mille soontes tuksub Eesti veri.
Lugu kahest vennast, 9-aastasest Samulist ja 5-aastasest Siimust ning 21 745 mesilasest. Mesilastest vaimustunud Samulil tekib mÔte hakata maal vanavanemate juures mesilasi pidama. Kevadeks on linnapoiss raamatutest ja internetist piisavalt teadmisi kogunud ning kahe taru omanikuks saanud. Suvevaheajal vanavanemate juures algab tÔsine mesinikuelu. Onu Helmuti abiga saadakse tarudesse mesilased ja suvelÔpul kÀtte ka esimene oma mesi. Samuli asjatundlike toimetuste ja vÀikevenna mÔtiskluste vahele nÀeb suvist loodust, kus loomulikult on peategelasteks Ôielt Ôiele lendavad töökad mesilased.
Pagulaskeskus vĂ€ikeses Vao kĂŒlas. Keskuse juht, kohalik elanik Jana on kaksikrollis. Ta on Ă€sja saabunud vÔÔrkeelse pere vastuvĂ”tja ja samas kĂŒlaline nende ajutises kodus. Kui Eesti linnade vĂ€ljakutel vĂ€ljendavad sisserĂ€nde vastased oma protesti immigrantide vastu, siis ĂŒhises eluruumis pagulaskeskuses on raske eristada eraelu avalikust ja isiklikku elu ametlikust. RÔÔmude, murede ja kultuuriliste ebakĂ”ladega tĂ€idetud keskuse argipĂ€evas hĂ€gustuvad piirid Jana ametlike ja isiklike, solidaarsusest kantud sĂŒdamlike tegude vahel.
Unustatud maanurgas, Chicagost kuue sĂ”idutunni kaugusel on umbtĂ€nav Estonian Church Road, mille lĂ”pus seisab vĂ€ike, lagunev ja viltu vajunud torniga 100-aastane puukirik, mis ootab oma pÀÀstjaid... Kohalike eestlaste ja vabatahtlike abiga otsustatakse taastada vanim eesti kirik Ameerikas, et luua sellest mĂ€lestuspaik 19. sajandi lĂ”pul saabunud immigrantide asundusele Gleasonis. Taastustööde pĂ”hitegijad on puhtas eesti keeles kĂ”nelevad uue laine sisserĂ€ndajad Jaan ja Peeter KarukĂ€pp. Jaan korraldab kiriku toetuskontserdi, kuhu kutsub esinema TĂ”nis MĂ€e ja KĂ€rt Johansoni. PĂŒhapaiga taasĂ€ratamise ĂŒritusel annetatakse 16 000 dollarit ja renoveerimistööd saavad jĂ€tkuda.