Videokaamera, inimkaamera, kunstkaamera - sissejuhatus videokunsti

Seoses tehnoloogia hüppelise kasvu, uute tehniliste võimaluste ja meediumi kättesaadavusega, võib videot pidada üheks peamiseks kaasaegse kunstniku meediumiks oma sõnumi edastamiseks. Kasutades teoseid Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse videoarhiivist, vaatab käesolev kogu videokunsti arengut eestis alates 90ndatest. Jaak Kilmi lühifilmi ‘’Inimkaamera’’ näitel näeme, kuidas kaamerapõhise kunsti algusaegadel domineeris veel narratiivi põhine lähenemine, sarnanedes nii rohkem traditsioonilise filmiga. Kontrastina võib tuua kunstnik Liina Pääsukese teose  ‘’Nancy Nakamura Räpipunt’’ , mis kasutab loo jutustamiseks kaasajale omast hübriidset lähenemist. Valitud teosed mõtestavad, kuidas kunstnikud, läbi kriitilise prisma, kasutavad videot kui laiendatud meediumi, et vahendada ühiskondlike pimetähne/pimekohti. Kasutades kaamerat poliitilise tööriistana, toovad ekraanile kunstnikud Liina Siib ja Mark Raidpere probleemistiku ning marginaalsuse, mida pelgalt kõnes adresseerida pole lihtne. 1995. aasta videokunsti ja meedia teemalises Ars et vita saates väidab Marek Strandberg, et vaatamata tehnoloogia arengule, jääb sisemaailm ikka kirjanduse valdkonda. Kogus leiduvate teoste näitel võime näha, kuidas tehnoloogia on andnud uue dimensiooni sisemaailma mõtestamiseks ning selle kommunikeerimiseks.

    Filmid

    back-icon

    Kureeritud kogu

    Videokaamera, inimkaamera, kunstkaamera - sissejuhatus videokunsti
    Videokaamera, inimkaamera, kunstkaamera - sissejuhatus videokunsti
    Seoses tehnoloogia hüppelise kasvu, uute tehniliste võimaluste ja meediumi kättesaadavusega, võib videot pidada üheks peamiseks kaasaegse kunstniku meediumiks oma sõnumi edastamiseks. Kasutades teoseid Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse videoarhiivist, vaatab käesolev kogu videokunsti arengut eestis alates 90ndatest. Jaak Kilmi lühifilmi ‘’Inimkaamera’’ näitel näeme, kuidas kaamerapõhise kunsti algusaegadel domineeris veel narratiivi põhine lähenemine, sarnanedes nii rohkem traditsioonilise filmiga. Kontrastina võib tuua kunstnik Liina Pääsukese teose  ‘’Nancy Nakamura Räpipunt’’ , mis kasutab loo jutustamiseks kaasajale omast hübriidset lähenemist. Valitud teosed mõtestavad, kuidas kunstnikud, läbi kriitilise prisma, kasutavad videot kui laiendatud meediumi, et vahendada ühiskondlike pimetähne/pimekohti. Kasutades kaamerat poliitilise tööriistana, toovad ekraanile kunstnikud Liina Siib ja Mark Raidpere probleemistiku ning marginaalsuse, mida pelgalt kõnes adresseerida pole lihtne. 1995. aasta videokunsti ja meedia teemalises Ars et vita saates väidab Marek Strandberg, et vaatamata tehnoloogia arengule, jääb sisemaailm ikka kirjanduse valdkonda. Kogus leiduvate teoste näitel võime näha, kuidas tehnoloogia on andnud uue dimensiooni sisemaailma mõtestamiseks ning selle kommunikeerimiseks.
    Inimkaamera
    10 Meest
    Vastumeelne keha
    Uurimus: miks on poliitikas vähe naisi?
    Kuritöö ja koristus
    Surm Veneetsias
    Me ei ole universumis üksi
    Harilik eesti sigakass
    Liivatera ballaad
    Xeroines
    Nancy Nakamura Räpipunt